Jakość obsługi oraz najwyższe standardy etyczne w relacjach z klientami indywidualnymi i korporacyjnymi to kluczowe elementy w strategii ERGO Hestii. Wśród sześciu filarów Strategii Zrównoważonego Rozwoju Grupy ERGO Hestia na lata 2021‒2023 „Siła Wspólnoty i Informacji” znalazły się działania związane z:
Dane dotyczące polis:
Dane dotyczące szkód:
Niezależnie od tego, czy klient kupuje polisę, czy likwiduje szkodę – wysoka jakość obsługi jest dla nas równie ważna. Aby utrzymać wysoki poziom obsługi klienta, systematycznie udoskonalamy narzędzia wspierające ten proces, łącząc najlepsze praktyki rynkowe, opinie klientów oraz 30-letnie doświadczenie naszych partnerów biznesowych i ERGO Hestii.
Dział Doskonalenia Jakości
W dążeniu do zapewnienia naszym klientom najwyższych standardów obsługi, w ramach Biura Zarządzania Jakością, powołaliśmy zespół, który na podstawie bieżącego monitorowania i analizowania danych dotyczących reklamacji, podejmuje działania prewencyjne prowadzące do eliminacji przyczyn niezadowolenia klientów. Zadaniem tej jednostki organizacyjnej jest również kontrola procesów obsługowych w zakresie realizacji założonych norm jakościowych.
Odpowiedzialna sprzedaż
Naszym celem jest stałe zwiększanie transparentności procesu zakupu polis oraz podnoszenie świadomości klientów na temat funkcjonowania ubezpieczeń. W podjęciu świadomej decyzji o kupnie ubezpieczenia pomaga klientowi agent, który kompleksowo zajmuje się jego potrzebami – zarówno w zakresie ubezpieczeń majątkowych, jak i życiowych.
Na etapie sprzedaży poświęcamy dużo uwagi kontroli pracy pośredników. Cyklicznie weryfikujemy jakość procesu sprzedaży, m.in. poprzez badania tajemniczego klienta. W ten sposób czuwamy nad wskaźnikami jakościowymi, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości – wyjaśniamy każdy przypadek, przygotowujemy działania naprawcze, w tym szkolenia, materiały, zmiany systemowe. Dzięki temu co roku udaje nam się uzyskać optymalne rezultaty potwierdzone wynikami badań oraz nagrodami.
Elementami programu ERGO Hestii zapewniającymi najwyższy standard obsługi są też Punkty Standard i Punkty Oznakowane, które zapewniają klientom gwarancję dobrej jakości. Dodatkowo co roku wyłaniamy najlepszych agentów w programie Znak Jakości ERGO Hestii. Nagroda ta jest potwierdzeniem najwyższej jakości obsługi i wiedzy jej laureata.
Zakres badania tajemniczego klienta uwzględnia 25 obszarów podzielonych na kategorie (Powitanie, Identyfikacja klienta, Rozpoznanie potrzeb, Przedstawienie oferty).
Porównując wyniki badań z 2021 i 2020 r. poprawa nastąpiła w kategoriach: Identyfikacji klienta i częściowo Przedstawienia oferty.
Największy wzrost wyników dotyczył: odnoszenia się do potrzeb klienta (+85 p.p.), przekazywania informacji na temat różnicy między produktami alternatywnymi (+68 p.p.), weryfikacji tożsamości klienta (+20 p.p.).
Największy spadek wyników dotyczył: procesu pożegnania (-43 p.p.), stosowania języka korzyści przy prezentacji produktów (-33 p.p.), uzyskanej informacji od klienta (-23 p.p.).
Aleksander Małachowski. Fotograf
Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży to projekt zainicjowany przez instytucje finansowe, którego gospodarzem jest Federacja Konsumentów. Powstał, by podnosić i upowszechniać standardy etyczne w relacjach z klientem, edukować otoczenie rynkowe i konsumentów, zwiększać zaufanie do branży finansowej oraz przeciwdziałać nieuczciwym praktykom. To pierwsza taka współpraca firm, którym zależy na poprawie jakości usług finansowych.
Deklaracja to ponad 100 wskaźników, dotykających 9 kluczowych obszarów zarządzania odpowiedzialną sprzedażą instytucji finansowych. Szczególne znaczenie w Deklaracji mają prostota i przejrzystość produktów finansowych, dopasowanie do rzeczywistych potrzeb klienta, dialog z konsumentami i ich edukacja oraz godziwość cen.
Inwestujemy w innowacje
Innowacje, w tym w szczególności robotyzacja i automatyzacja procesów biznesowych w ERGO Hestii, są strategicznym obszarem naszej działalności. Systematycznie inwestujemy w nowe technologie, podnoszące jakość obsługi klienta oraz likwidacji szkód. Dotychczas wdrożyliśmy różne rozwiązania, które pozwalają naszym klientom m.in. na cyfrową obsługę roszczeń czy samodzielną likwidację niewielkich szkód. Rozwój wideooględzin, aplikacja AutoWycena, Mobilna Likwidacja Szkód czy w pełni automatyczna wymiana formularzy w ramach Bezpośredniej Likwidacji Szkód – to tylko część usprawnień wdrożonych przez ERGO Hestię.
Elementem szerszej strategii digitalizacji ERGO Hestii było uruchomienie w 2021 r. systemu komunikacji z klientem wspieranego przez sztuczną inteligencję. Chatbot wdrożony przez ERGO Hestię wykorzystuje zaawansowany silnik rozumienia języka naturalnego (NLU), opierający się na sztucznej inteligencji, który analizuje wypowiedzi klientów i przetwarza język naturalny na algorytmy zrozumiałe dla komputera. Dzięki temu chatbot jest w stanie szybko odpowiedzieć na zadane mu pytania w sposób w dużym stopniu przypominający rozmowę z człowiekiem.
Chatbot pomaga klientom zapoznać się z ofertą ubezpieczeniową ERGO Hestii, skontaktować się z agentem lub samodzielnie obsłużyć polisę. Stanowi również wsparcie w procesie likwidacji szkód – m.in. wskazuje opiekuna szkody klienta lub podpowiada, jakie dokumenty są potrzebne do finalizacji procedury.
Sprawna komunikacja i przyjazny proces reklamacji
Wiemy jak istotne są doświadczenia klienta na etapie reklamacji, dlatego szczególną wagę przykładamy do form i sposobu komunikacji. Pozytywne wrażenia budujemy poprzez uproszczenie obsługi formularzy internetowych, umożliwienie kontaktu poprzez chat oraz nasz oficjalny profil na Facebooku. W kontakcie z klientem unikamy zwrotów typowo branżowych, często niezrozumiałych dla drugiej strony. Odpowiedzi formułujemy w sposób zindywidualizowany, by zmniejszyć dzielący strony dystans.
W Dziale Obsługi Reklamacji, na podstawie analizy ilościowej oraz jakościowej przyczyn niezadowolenia inicjowane są działania na rzecz korygowania, ujednolicania i systematyzowania standardów obsługi klienta. Co roku na naszej stronie internetowej publikujemy wyniki tych działań. Poprzez wdrażanie wniosków wypływających z reklamacji coraz lepiej spełniamy oczekiwania naszych klientów.
Mateusz Arbatowski. Fotograf
0,32% – wskaźnik reklamacji ERGO Hestii w 2021 r. | Wskaźnik reklamacji definiujemy jako stosunek wpływu reklamacji do liczby zawartych polis. W 2020 r. wskaźnik ten wyniósł 0,39%. W porównaniu do 2020 r. zmniejszył się o 0,07 p.p. | |
---|---|---|
Na co skarżą się klienci? | W 2021 r. 47% reklamacji wyjaśnionych w Biurze Zarządzania Jakością ERGO Hestii dotyczyło procesów obsługi klienta, wśród których 85% było niezasadnych. Kolejne 19% zgłoszony reklamacji dotyczyło likwidacji szkody (69% spraw niezasadnych). | |
Główne usprawnienia 2021 r. | Powołanie Działu Doskonalenia Jakości Wdrożenie ERGO Biznes Program Certyfikacji Sieci Agencyjnej iPunkt Robotyzacja ERGO Ubezpieczenia Rolne |
W 2015 r. ERGO Hestia jako pierwsza firma na rynku ubezpieczeń powołała funkcję Rzecznika Klienta. Pomaga on klientom w sprawach trudnych, wymagających szybkiej interwencji, które nie mogą zostać zrealizowane według standardowej procedury reklamacyjnej lub wymagają dodatkowych opinii prawnych czy eksperckich.
Aktywności podejmowane przez Rzecznika Klienta mają na celu propagowanie mediacji i postępowań pozasądowych, zmierzających do polubownego rozstrzygnięcia sporu z klientem. Rzecznik Klienta, z punktu widzenia potrzeb klienta, analizuje procedury i procesy obsługowe. Formułowane przez niego wnioski przyczyniają się do poprawienia standardów jakościowych.
W grudniu 2021 r. Polska Izba Ubezpieczeń wydała rekomendacje określające zasady funkcjonowania w zakładzie ubezpieczeń Rzecznika Klienta, zbieżne z zadaniami realizowanymi przez Rzecznika Klienta ERGO Hestii już od 2015 r.
Kontakt do Rzecznika Klienta TUTAJ
W komunikacji z klientem korporacyjnym ważną rolę odgrywają brokerzy. Niezależnie od tego, relacje z klientami korporacyjnymi są podtrzymywane zarówno przez Centralę ERGO Hestii, jak i bezpośrednio przez Przedstawicielstwa Korporacyjne.
Badanie poziomu lojalności klienta metodą NPS (Net Promoter Score)
Poziom lojalności klientów monitorowany jest przez cały rok i jest punktem wyjścia do wdrażania usprawnień. Wskaźnik NPS prezentowany jest na podstawie badania konsumenckiego dla Gwiazd Jakości Obsługi 2021. W perspektywie ostatnich 3 lat wskaźnik lojalności klientów wyrażony poprzez indeks NPS osiągnął rekordowy w swojej historii wynik i jest wyższy o 1,4 pkt w porównaniu do równie wysokiego wyniku z 2019 r.
Wynik NPS (Wskaźnik NPS: ERGO Hestia 2019 – 2021)
Największą grupą badanych (48,3%) byli promotorzy marki, czyli klienci najbardziej zadowoleni z obsługi oraz usług świadczonych przez ERGO Hestię. Ta część klientów zadeklarowała, że z wysokim prawdopodobieństwem polecą ERGO Hestię innym klientom.
Jakość z wyróżnieniem
Nasze zaangażowanie i dbałość o wysoką jakość obsługi potwierdzają kolejne niezależne nagrody i wyróżnienia przyznawane przez klientów i ekspertów branży.
W badaniu przeprowadzonym przez Polski Program Jakości Obsługi zajęliśmy 1. miejsce, otrzymując tytuł „Gwiazda Jakości Obsługi 2021”. W zestawieniu głównego wskaźnika jakości obsługi firm z branży ubezpieczeń tego badania, ERGO Hestia również uplasowała się na 1. miejscu. W 2021 r. osiągnęliśmy wskaźnik obsługi na poziomie 84%, wypracowując tym samym najwyższy wynik wśród firm ubezpieczeniowych. Klienci oceniali m.in. wiedzę, kompetencje oraz zachowanie personelu, wygląd miejsc obsługi, ofertę oraz ceny, a także czas i organizację obsługi. Gwiazda Jakość Obsługi została przyznana ERGO Hestii już po raz trzeci. Firma dwukrotnie otrzymała także tytuł Najlepsza Firma Ubezpieczeniowa, potwierdzający silną pozycję rynkową oraz Najwyższy Standard Ochrony, jaki zapewniamy klientom.
W 2021 r. ERGO Hestia została także uznana najlepszym ubezpieczycielem według kierowców, zdobywając 1. miejsce w rankingu „Marka nr 1” (dawniej ,,Wybór Kierowców”), w którym oceniana jest sprawność likwidacji szkód, uczciwość rozliczeń oraz jakość obsługi. Regularnie otrzymujemy także wyróżnienia w konkursie Złoty Zderzak, w którym serwisy samochodowe oceniają jakość współpracy z firmami ubezpieczeniowymi.
Więcej na temat nagród i wyróżnień przyznanych ERGO Hestii w 2021 r. TUTAJ
Niniejsza strona korzysta z plików cookies
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Współadministratorami danych osobowych są:
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie ul. Hestii 1, 81-731 Sopot ,
a w zakresie korzystania z usługi Piksel Facebooka współadministratorem jest również Facebook Ireland Limited z siedzibą w Dublinie, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02X525 Dublin.
Dane przetwarzane są w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych.
Użytkownikowi przysługują prawa: dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, przenoszenia danych osobowych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Dane kontaktowe w celu skorzystania z ww. praw znajdują się w Oświadczeniu administratora danych. .
Marketingowe pliki cookies stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Statystyczne pliki cookies pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
Marketingowe pliki cookies
Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody
Statystyczne pliki cookies
Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody
Cookies podstawowych i marketingowych używamy zgodnie z polityką cookies