Certyfikacja EMAS wymaga, aby organizacje publikowały informacje dotyczące ich oddziaływania na środowisko. Format i zakres danych został ściśle określony dla tzw. „wskaźników głównych”. Nasze wyniki zarządzania środowiskowego przedstawiamy zgodnie z wymaganiami EMAS. Ujawniamy dane za okres ostatnich trzech lat, jeśli tylko są dostępne.
W celu monitorowania wpływu naszej działalności na środowisko naturalne Zarząd Grupy, członkowie kadry kierowniczej, menedżerowie projektów oraz członkowie zespołów ds. zarządzania środowiskowego otrzymują informację na temat emisji CO2 ze wszystkich trzech zakresów (Scope 1, 2 i 3).
2019 | 2020 | 2021 | Zmiana % 2020/2019 | Zmiana % 2021/2019 | |
Emisje CO2 (kg) | 6 310 248 | 9 785 715 | 9 261 819 | +55% | +46% |
Scope 1 | 1 972 325 | 1 365 945 | 1 628 366 | -30% | -17% |
Scope 2 | 3 815 618 | 3 701 156 | 2 688 585 | -3% | -29% |
Scope 3 | 522 305 | 4 718 614 | 4 899 869 | +903% | +938% |
Metodyka raportowania wskaźników:
Konsekwentnie działamy na rzecz zwiększania efektywności energetycznej. Poza podnoszeniem świadomości pracowników, istotnym elementem działań w tym zakresie jest właściwy dobór urządzeń oraz działań i rozwiązań z zakresu efektywności i oszczędności energii.
97,10% energii elektrycznej zakupionej w 2021 r. przez ERGO Hestię pochodzi ze źródeł odnawialnych. Pomimo korzystania z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, jako wpływ związany ze zużyciem energii traktujemy szeroko rozumiane oddziaływanie sektora energetycznego na zanieczyszczenie powietrza i uszczuplanie zasobów naturalnych.
41% naszej floty stanowią samochody hybrydowe (poprawa wyniku o 10% w stosunku do 2020 r.), a tylko niecały 1% auta z napędem diesel. Wymiana floty wpływa na redukcję emisji CO2/km. W kolejnych latach ważna będzie dalsza optymalizacja w obszarze służbowej floty.
2% spadek zużycia energii elektrycznej. Pomimo wzrostu zatrudnienia, częściowo wciąż pracowaliśmy zdalnie.
47% spadek zużycia gazu ziemnego. Powód: ograniczona możliwość korzystania z kantyny pracowniczej. Gaz ziemny jest zużywany wyłącznie do celów przygotowania posiłków w kantynie zlokalizowanej w budynku Marina 1.
20% wzrost zużycia energii cieplnej. Możliwy wpływ wielu czynników, w tym warunków atmosferycznych, nasłonecznienia i przenikania energii słonecznej do pomieszczeń, ustawień temperatur wewnątrz budynku.
59% spadek zużycia papieru biurowego. Mimo że w ciągu 2021 r. więcej osób wróciło do pracy w budynkach, przyzwyczailiśmy się do oszczędniejszego korzystania z papieru.
20% spadek zużycia papieru do druku. Pozytywnym zjawiskiem jest utrzymywanie się mniejszej liczby zamówień druków przez pośredników.
14% spadek wyjazdów służbowych samochodem (liczone w km). Na wynik miał znaczący spadek podróży służbowych odnotowanych w I i II kwartale 2021 r. Od lipca 2021 r. stopniowo zwiększała się liczba podróży oraz przejechanych km.
62% spadek wyjazdów służbowych pociągiem. Podróże służbowe innymi środkami transportu niż samochód zostały mocno ograniczone ze względu na zagrożenie wywołane pandemią.
Zużycie wody i powstawanie ścieków bytowych związane jest z dużą liczbą pracowników. Staramy się optymalizować zużycie wody, jednocześnie utrzymując odpowiedni poziom czystości i higieny oraz komfortu pracy.
Od 2019 r. w naszych budynkach znajdujących się w Gdańsku i Sopocie spożywa się wyłącznie wodę kranową. Stan wody w kranach jest badany, a wszyscy pracownicy wyposażeni są w butelki wielokrotnego użytku. W 2021 r. rozpoczęto montaż kranów z automatycznym czujnikiem włączania wody w celu jej oszczędzania. W 2022 r. prace te będą kontynuowane.
Zmiana struktury odpadów komunalnych, tj. zwiększenie udziału odpadów przeznaczonych do recyklingu, kosztem zmniejszenia ilości odpadów resztkowych, może świadczyć o wzroście świadomości pracowników w zakresie segregacji śmieci.
W 2021 r. nie odnotowaliśmy kar lub sankcji pozafinansowych z tytułu nieprzestrzegania przepisów prawnych z zakresu ochrony środowiska.
Niniejsza strona korzysta z plików cookies
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Współadministratorami danych osobowych są:
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie ul. Hestii 1, 81-731 Sopot ,
a w zakresie korzystania z usługi Piksel Facebooka współadministratorem jest również Facebook Ireland Limited z siedzibą w Dublinie, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02X525 Dublin.
Dane przetwarzane są w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych.
Użytkownikowi przysługują prawa: dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, przenoszenia danych osobowych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Dane kontaktowe w celu skorzystania z ww. praw znajdują się w Oświadczeniu administratora danych. .
Marketingowe pliki cookies stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Statystyczne pliki cookies pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
Marketingowe pliki cookies
Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody
Statystyczne pliki cookies
Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody
Cookies podstawowych i marketingowych używamy zgodnie z polityką cookies