Zatrudniając 2 860 osób, jesteśmy jednym z największych pracodawców na rynku ubezpieczeń na Pomorzu i w Polsce. Dbamy o to, żeby każdy pracownik czuł się u nas bezpiecznie i miał perspektywę rozwoju. Przynależność do wspólnoty podkreślają sami pracownicy, nazywając siebie Hestiankami i Hestianami.
Po czym poznać Hestian? Po tym, że są Hestianami. To stwierdzenie, z pozoru bezsensowne, ujawnia pewną oczywistość – tę mianowicie, że pierwszym krokiem do autoidentyfikacji pracowników ERGO Hestii było stworzenie przez nich słowa nazywającego ich samych. Istnienie takiej nazwy świadczy o tym, że grupa osób pracujących w jednej firmie czuje potrzebę odróżnienia się od innych, wyodrębnienia się ze świata korporacji ubezpieczeniowych, a jednocześnie postrzega siebie jako wspólnotę (złośliwi doszukaliby się w budowie słowa „Hestianin” analogii do „Ziemianina” czy „Marsjanina” ‒ co mogłoby wskazywać na to, że Hestia jest dla jej pracowników odrębną planetą, inni widzieliby związek z „chrześcijaninem” czy „luteraninem” – co kieruje nasze myśli w stronę wyznawców religii)
Znajomość kultury organizacji pozwala lepiej zrozumieć postawy pracowników, relacje panujące w firmie, spojrzeć przez ten pryzmat na wszelkie procesy oraz podejmowane decyzje. Wiedza ta może być jednocześnie impulsem do zmian w zarządzaniu poprzez lepsze dopasowanie określonych procesów do pisanej kultury. Dlatego z okazji 30. jubileuszu swojego istnienia, ERGO Hestia postanowiła po raz drugi w historii firmy przeprowadzić badanie kultury organizacyjnej według metody Geerta Hofstede.
Porównując wskaźniki ERGO Hestii ze wskaźnikami innych krajów, możemy powiedzieć, że w Hestii panuje taki dystans do władzy oraz kolektywizm, jak w Japonii, męskość jak w Estonii, pobłażliwość jak w Finlandii, a jedynie orientacja długoterminowa oraz unikanie niepewności wyglądają tak samo, jak w kulturze narodowej.
Poprzednie badanie kultury organizacyjnej ERGO Hestii przeprowadzone było w 2013 r. Ujawnione różnice mogą być odbiciem sytuacji pandemicznej i są analogiczne do zachodzących zmian na poziomie całych społeczeństw. Hestianie mają obecnie większe zapotrzebowanie na relacje ze współpracownikami, potrzebują dużej przejrzystości i odgórnego ustalania zasad i kierunków, koncentrując się znacznie bardziej na teraźniejszości niż na dalekosiężnych planach. Kultura zarządzania wymaga zatem zrozumienia nie tylko kultury narodowej i organizacyjnej, ale uwzględnienia aktualnego kontekstu sytuacyjnego.
Całkowita liczba pracowników | 2019 | 2020 | 2021 |
---|---|---|---|
Liczba osób zatrudnionych na umowę o pracę | 2 856 | 2 731 | 2 860 |
Liczba osób zatrudnionych w Centrali | 2 159 | 2 048 | 2 165 |
Liczba osób zatrudnionych w terenie (poza Centralą) | 697 | 683 | 695 |
Liczba osób zatrudnionych na umowę zlecenie (m.in. staż) | 36 | 42 | 68 |
2020 | 2021 | |||
---|---|---|---|---|
Umowy na czas określony | Umowy na czas nieokreślony | Umowy na czas określony | Umowy na czas nieokreślony | |
Kobiety | 217 | 1 551 | 236 | 1 589 |
Mężczyźni | 139 | 824 | 174 | 861 |
Suma | 356 | 2 375 | 410 | 2 450 |
2020 | 2021 | |||
---|---|---|---|---|
Pełen wymiar etatu | Część etatu | Pełen wymiar etatu | Część etatu | |
Kobiety | 1 719 | 49 | 1 780 | 45 |
Mężczyźni | 957 | 6 | 1 027 | 8 |
Suma | 2 676 | 55 | 2 807 | 53 |
2021 | |
---|---|
Całkowita liczba | 424 |
Liczba kobiet | 245 |
Liczba mężczyzn | 179 |
Liczba osób w wieku do 30 lat | 297 |
Liczba osób w wieku 31‒50 lat | 121 |
Liczba osób w wieku 50+ | 6 |
Liczba osób z niepełnosprawnością | 12 |
Liczba osób o obywatelstwie innym niż polskie | 2 |
2021 | |
---|---|
Całkowita liczba | 295 |
Liczba kobiet | 185 |
Liczba mężczyzn | 110 |
Liczba osób w wieku do 30 lat | 135 |
Liczba osób w wieku 30‒50 lat | 150 |
Liczba osób w wieku 50+ | 10 |
Liczba osób z niepełnosprawnością | 7 |
Liczba osób o obywatelstwie innym niż polskie | 2 |
2019 | 2020 | 2021 | |
---|---|---|---|
Liczba osób nowo przyjętych do Grupy | 426 | 163 | 424 |
Liczba odejść z Grupy | 378 | 288 | 295 |
Wskaźnik fluktuacji pracowników 1 | 13% | 10% | 10% |
1 Wskaźnik fluktuacji pracowników wg wskaźnika GRID, tj. liczony na podstawie wzoru: liczba pracowników odchodzących z firmy w stosunku do średniego zatrudnienia w badanym okresie.
Międzynarodowe badanie zaangażowania w Grupie ERGO Hestia realizowane cyklicznie przy współpracy z niezależną firmą doradczą Willis Towers Watson. | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Wskaźnik zaangażowania: 90% (wzrost o 5 p.p. w stosunku do 2019 r.). | Wzrost wskaźnika zaangażowania we wszystkich 12 badanych kategoriach (najwyższy wzrost +9 p.p. odnotowany w obszarze Rozwój Zawodowy). | Frekwencja w badaniu: 93% (wzrost w stosunku do 2019 r.). | 95% Hestian lubi ze sobą współpracować (jesteśmy chętni, by nawzajem sobie pomagać, a praca zespołowa jest naszą siłą). | |||
Jesteśmy bardzo zorientowani na klienta (97% osób biorących udział w badaniu robi wszystko, by zrozumieć wymagania i oczekiwania wewnętrznych/zewnętrznych klientów). | 94% pracowników silnie wierzy w ofertę usług i produktów ERGO Hestii, a 91% poleciłoby naszą firmę jako dobre miejsce pracy. | Biorący udział w listopadowej ankiecie dowiedli, że wspólnie tworzą dobre miejsce do pracy, m.in. dzięki: wzajemnemu szacunkowi i uczciwości (98% odpowiedzi) oraz kulturze zarządzania firmą (96%). |
Niniejsza strona korzysta z plików cookies
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Współadministratorami danych osobowych są:
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie ul. Hestii 1, 81-731 Sopot ,
a w zakresie korzystania z usługi Piksel Facebooka współadministratorem jest również Facebook Ireland Limited z siedzibą w Dublinie, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02X525 Dublin.
Dane przetwarzane są w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych.
Użytkownikowi przysługują prawa: dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, przenoszenia danych osobowych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Dane kontaktowe w celu skorzystania z ww. praw znajdują się w Oświadczeniu administratora danych. .
Marketingowe pliki cookies stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Statystyczne pliki cookies pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
Marketingowe pliki cookies
Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody
Statystyczne pliki cookies
Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody
Cookies podstawowych i marketingowych używamy zgodnie z polityką cookies